Burgária - Burgerek & más, három gyerekkel, jelenleg karanténban...

Burgária

Burgária momentumok karanténban 2 - a zabkeksz

2020. április 01. - SimiTomi

Vegán maradékok

Szóval azt említettem, hogy 2020 azt hozta, hogy elmentem a növényi alapú étkezés felé, s mondhatni még jól is érzem magam.

Első körben mit is hozott dolog? Beszereztem gépeket jó drágán, ahogy azt kell. OK, csak kettőt, meg nyilván lehetne drágább is, de végül is egy növényitej-készítő és egy fermentáló érkezett a szekrénybe, Dóri szerint csak azért, hogy ott is porosodjon, mint általában.

Speciel a tejkészítő igen jól ki van használva, egy január óta egy doboz növényi tejet vettem, a többit én készítettem, nagyjából kétnaponta egy-egy literrel. Készült már rizs- (egyszer), mandula- (néhányszor), kókusz- (néhányszor) és zabtej (sokszor), ebből a kókusz- és a mandulatej a legjobb, teljesen más, mint a bolti, finomabb, jobb az íze, még kávéban/teában is nagyon jó, pedig korábban a boltit nem nagyon tudtam megkedvelni. Ezt még a gyerekek is iszogatják, ha éppen olyan kedvük van, és mondjuk általában van.

oatbiscuit2-1000.jpg

Az egyetlen hátulütője a dolognak, hogy marad egy-egy adag sűrű szűrlemény a tej készítése után, amit eddig mindig eltettem a hűtőbe egy dobozba, mondván majd jó lesz valamire. Néha jó is volt, mert tettem hozzá lekvárt vagy gyümölcsöket és kész is volt a reggeli vagy az uzsonna.

Mostanra viszont egy komolyabb adag összegyűlt a hűtőben, amit aztán Dóri megelégelt kicsit.

Akkor legyen zabkeksz

Így ezzel a felkiáltással ma arra jöttem ki a gyerekszobából a Zoom webináriumról (némettanároknak, csak egyszer rontottak be a gyerekek, hogy "apa, bejöhetünk már???"), hogy kész a bekevert kekszalap, mindjárt sülnek is a kis kerek sütikék. 

oatbiscuit1-1000.jpg

És hát annyira finom lett, hogy még a gyerekek is tolták befelé, legfőképpen MB, a másféléves, aki talán életében először találkozott ilyennel.

A recept:

  • A maradék szűrlemény a hűtőből (ebben az esetben mandula, kókusz és zab keveréke)
  • a kókuszzsír
  • cukor
  • szódabikarbóna
  • teljes kiőrlésű tönkölyliszt

Egy edényben jól összekever, aztán sütőpapíron megy a sütőbe, kis kerek formákra szaggatva. Már amennyire kerekre tudtuk mi is szaggatni, ugye.

Sül, amíg kész nem lesz, figyeljétek, a színéből érzitek biztos, nem kell ezt túlragozni.

oatbiscuit3-1000.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://burgaria.blog.hu/api/trackback/id/tr3115581166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása